Hobbystycznie o Modelarstwie, Modelach Plastikowych

Jak robić poprawne i czytelne zdjęcia modeli

Każdy modelarz, lub modelarka, po ukończeniu swojego dzieła chciałby/ałaby pochwalić się swoim cudem. Składanie modeli zabiera bardzo dużą ilość czasu, jeśli chcemy by model był atrakcyjny należy się przyłożyć do tego co się robi. W modelarstwie nie ma miejscu na niechlujstwo, pośpiech, bylejakość. Zajmowanie się modelarstwem, choćby hobbistycznie, wymaga od nas ćwiczeń, ciągłej praktyki, bycia perfekcjonistą i wizjonerem. Właśnie wizja jest tutaj niezmiernie ważna, ponieważ od tego jak pracuje nasz wyobraźnia zależeć będzie powodzenie całego projektu. Wracając jednak do kluczowego dzisiaj tematu aby pochwalić się właśnie ukończonym dziełem potrzebne są zdjęcia, ale nie takie byle jakie, zrobione w ciemnym pomieszczeniu, na zabałaganionym biurku czy może przy użyciu telefonu komórkowego. Takie podejście nie zapewni nam sukcesu, fotografia będzie zamazana, nieczytelna, nie będzie widoczny cały ten kunszt związany z powstawaniem każdego modelu. Przedstawiam krótki poradnik posługiwania się aparatem fotograficznymi podczas fotografowania modeli.

1. Należy zaopatrzyć się w odpowiednie tło. Najlepiej wybrać białe lub czarne. W zależności od koloru modeli wybieramy kontrastowe tło. Można je kupić w sklepach papierniczych za parę złoty.

2. Pośpiech jest wrogiem i tylko przeszkadza. Jeżeli nie mamy odpowiedniej ilości czasu zdjęcia należy przełożyć na inny termin.

3. By uniknąć zamazań itp rzeczy należy zaopatrzyć się w statyw, ewentualnie skorzystać z funkcji samowyzwalacza ustawiając aparat w bezpiecznym i stabilnym miejscu.

4. Bardzo ważna jest ostrość obrazu. Jeżeli chcemy komuś pokazać nasz model to oznacza że jesteśmy z niego dumni i chcemy się nim poszczycić. Pokażmy zatem na zdjęciu nasze profesjonalne wykonanie, dopracowanie każdego elementu, spasowanie poszczególnych części, staranne pomalowanie i nałożenie naklejek. Głębię obrazu uzyskujemy ustawiając odpowiednią liczbę przesłon. Najlepiej wybrać aparat z możliwością ustawienia co najmniej 10 przesłon. Im ich więcej tym lepiej.

5. Zadbajmy o odpowiednie światło. Najlepsze jest światło naturalne, dzienne. Nie można jednak robić zdjęć w bardzo nasłonecznionym miejscu, mogą bowiem występować duże cienie. W aparatach cyfrowych najczęściej lampa błyskowa sama dobiera odpowiednie wartości. Ewentualnie możemy doświetlić model zwykłą lampką. Nie jest to możliwe gdy korzystamy z negatywów, ponieważ istnieje duże ryzyko pożółknięcia obrazu. Jeżeli lampa błyskowa prześwietla fotografie można temu zaradzić nakładając na nią chusteczkę higieniczną bądź kalkę techniczną. Ten prosty zabieg rozproszy światło i da nam odpowiedni efekt.

6. Kadrujmy obraz, nie przybliżajmy zbytnio aparatu do modelu.

7. Jeśli chcemy podpisać fotografie na niej samej, najlepiej użyć w tym celu programu do obróbki zdjęć, dosyć popularne są: GIMP, PAINT, COREL,

Powodzenia

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )